یادداشت یکی از کاندیداهای مجلس دوازدهم بعد از اعلام نتایج

آیا نمایندگان جدید مجلس قوی حضور خواهند یافت؟

حضور مردم در پای صندوق رآی با وجود این همه کاندیدا آیا نتیجه و خواسته اصلی مردم را احیا خواهند کرد؟

حضور مردم در پای صندوق رآی با وجود این همه کاندیدا آیا نتیجه و خواسته اصلی مردم را احیا خواهند کرد؟
به نظر شخصی من در انتخابات سال‌های آتی برای ثبت نام کاندیداها شرایط خاص، رتبه و امتیاز در نظر گرفته شود تا در لیست نهایی نامزدها شاهد ۵۰۰ کاندیدا در یک شهر نباشیم که مردم سر درگم و دچار انتخاب اشتباه نشوند و بدون آگاهی و اینکه نتوانند انتخاب درست کنند که به کی رای بدهند و به کی رای ندهند نشوند. با این روش فعلی و برگزاری انتخابات فقط تنها مزیت و نکته مثبت باعث مشارکت بالا شد‌ اما اینکه آیا نماینده توانمند و متخصص راهی مجلس شد را در آینده با عملکرد نمایندگان جدید مجلس مشخص خواهد کرد.
در این انتخابات شاهد مواردی بودم که مردم توانایی انتخاب اصلح رو نداشتند و تماس می‌گرفتند با حراست اداره شون که به چه شخصی رای بدیم و اون شخص در سازمان فقط اسم نامزد مورد علاقه خودشو عنوان می‌کرد.

در انتخابات یازدهم اسفند ۱۴۰۲ چهارصدوهشتاد و نه نفر کاندیدای تایید صلاحیت شده نهایی در انتخابات شرکت کردند.
مشاهدات بنده و احتمالات بالایی که برای آن متصور هستم ۴۰۰ کاندیدا محدوده ۲ الی ۳ هزار رای داشتند که تحلیل بنده حدود ۹۰ درصد رای دهندگان این نامزدها تک رای بوده است که خوب اگر نفرات نامزدها را در آرای آنها ضرب کنیم حدود یک میلیون رای برای این ۴۰۰ کاندیدا بوده است. که خب در بحث مشارکت فکر ایده و ترفند خوبی بوده است.
از ۳ هزار رای تا ۵۰ هزار رای تقریبا ۷۰ نفر کاندیداها را شامل می‌شد که حدود ۷۰ درصد رای هایشان تک رای بوده است.
و از ۵۰ هزار رای الی ۳۹۰ هزار رای که در ۱۰ نفر اول لیست و نتیجه نهایی انتخابات مجلس قرار گرفته بودند ۹۸ درصد این نامزدها رای هاشان به صورت لیستی بوده و رای دهندگان همیشگی انتخابات که در سال‌های گذشته تاکنون پای کار بوده اند.
به نظرم این شیوه در تایید صلاحیت ها و نوع برگزاری انتخابات در سال‌های آینده موفق نخواهد بود مگر تغییر در نوع طراحی و ساختار و مدیریت در بدنه دولت و حاکمیت و عزم جدی مجلس اعیان شود تا مردم شاهد تغییرات در بطن زندگی خودشان که از اقتصاد و معیشت گرفته تا درآمدها و ارزش پول ملی و کنترل تورم و رفاه را احساس کنند. پس دیگر نیاز به این همه حضور کاندیدا در برگزاری انتخابات نیست‌. باید تدبیر و چاره ای دگر کرد که نیاز به تخصص و افراد کاربلد جهت مداوای مشکلات مردم و کشور شود.